divendres, 21 de juny del 2013

“... anem a l’escola, 2 lustres enllà”


“... anem a l’escola, 2 lustres enllà”


Us mirava els cossos
petits petitons,
a cada revolt de segon...
més pocs
fins sentir-se
Plof!
Trencadís
de l’encís,
fonedís,
a la porta del col·le.

Era inevitable
l’atac d’enyorança sobtada
que em sobrevenia...
Un dia,
de tant de fitar com marxàveu,
embadalida,
em vaig veure de cop
abocada
(...i com, si no, no hi 'via cap barana)
en el clot d’aquell arbre
 —un plàtan o acàcia—,
i vosaltres, que,
ves quins atzars de la vida...
aleshores miràveu,
no heu parat de riure-us-en
encara 
de la qui parla.

Lurdes Estruch
fotos: 1999-2003




10 comentaris:

  1. Una història amb boniques fotos i un pretèrit divertit pels que miraven el “plof” trencadís. Tu no veus problemes, d’haver-n’hi, a la teva despreocupació li agrada riure, cantar i ballar. La teva reacció és tan encantadora que, per això, no paren de riure encara.

    ResponElimina
  2. vaig anar a parar de cop dins del clot de l'arbre perquè no mirava on posava els peus sinó que els mirava a ells allunyar-se cap a l'escola... de vegades encara comentem la jugada :) per això em va venir de dir-ho poèticament.
    moltes gràcies, Jordi! una abraçada.

    ResponElimina
  3. Molt bonic. Nostàlgic però positiu. L'anècdota molt bona i les fotos genials!

    ResponElimina
  4. Ai, Lu! Em sembla que tots ens quedem embadalits observant els fills! I ja fem bé de fer-ho quan són petits...creixen tant de pressa!
    Molt xules les fotos i l'acompanyament musical!
    Petonets, germana!

    ResponElimina
  5. gràcies, Teresa!!! ja és ben veritat, creixen volant! i quan ens vénen al cap moments així sentim aquelles pessigolletes al plexe... buf el temps, i tot torna! ^_^. una abraçada ben forta, germana, per la part que et toca :)

    ResponElimina
  6. Preciós, Lu! Ple de sentiments tendres i amb una anècdota còmica que fa el poema proper i encisador. M'ha encantat!!!

    ResponElimina
  7. moltes gràcies, guapa!!! contentíssima que t'agradi :)

    ResponElimina